Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Vásárlási feltételek

Általános szerződési és felhasználási feltételek

Általános szerződési feltételek letöltése


 
A  webáruház böngészésével és használatával Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a  Webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért. Egyet nem értés esetén a rendszert nem használhatja!


 
 

Üzemeltetői adatok

 
 

Cégnév:

Jazini Bt.

Székhely:

5125 Pusztamonostor, Petőfi u. 22

Telephely:

5125 Pusztamonostor, Szabadság u. 31.

Csomagfelvételi cím:

5125 Pusztamonostor, Szabadság u. 31.

Adószám:

22363972-2-16

Cégjegyzék szám:

16-06-010070

Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda:

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Cégbíróság

Szerződés nyelve:

magyar

Elérhetőség

 

Telefon:

70/397 7368

E-mail cím:

 

 

 

info@poolmester.hu 

 

 

 

 

Tevékenység:

479108-Csomagküldő internetes kiskereskedelem

Adatvédelmi azonosító:

NAIH-128926/2017

NAIH-128927/2017

 

 

Tárhely szolgáltatója:

Elin.hu Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft. 9024 Győr, Déry T. u. 11

Tel: +36 70 297 4811

Email: info@elin.hu

 

 

 

 

 

 

 

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

 
 A cégünk által forgalmazott autóalkatrészek széles választéka áll a kedves vásárlók rendelkezésére.  Kérjük a termékek használatakor mindig körültekintően járjanak el, szakemberek általi összeszereléssel használják őket! A termékek használatából, helytelen összeszereléséből, adott ország hatályos törvényi előírásainak be nem tartásából adódó károkért felelősséget nem vállalunk.

A megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással rendelhetők meg. Speciális esetekben lehetőség van személyes átvételre is, ilyenkor Pusztamonostoron található raktárunknál, előzetes telefonos vagy email útján történő egyeztetés szükséges. A termékek kizárólag munkanapokon 9-16 óra között vehetők át ez esetben.

 
A termékeknél megjelenített képek illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek. A termékleírásban szereplő információk tájékoztató jellegűek. A webáruházban szereplő árak esetleges téves feltüntetéséért elnézést kérünk, a javított árakról a megrendelőt e-mailben vagy telefonon értesítjük. A megrendelés időpontjában hibásan feltüntetett áron a terméket nem áll módunkban értékesíteni.  Megértésüket köszönjük!


 
A megjelenített termékek kizárólag a webáruház szoftverén keresztül rendelhetők meg.

  

 

Adásvételi szerződés létrejötte

 

A webáruházban történő vásárlás esetén szállítási, adásvételi szerződés jön létre a vásárló és az eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és a visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók.

Az adásvételi szerződés feltételeit a vásárló a megrendelés elküldésével elfogadja.

A megrendeléseket Webáruházunk iktatja, azokat automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a vásárló utólag lekérheti, megtekintheti. Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a Webáruházban eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései. Kérés esetén megrendelésről a megrendelés számának ismeretében az Eladó másolatot küld elektronikus formában. Tekintettel arra, hogy a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a felek megállapodnak, hogy az Üzemeltető, valamint a vásárló közötti, a vásárló regisztrációs vagy megrendelési adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül.
 
 
 

Megrendelés

 
 
A megrendelés elküldésével a megrendelő kijelenti, hogy a jogi és adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat megértette, tudomásul vette és azokat magára nézve kötelezőnek tekinti.

A megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja, hogy fizetési kötelezettséggel jár a megrendelése.
 
A megrendelés megtörténtéről automatikus értesítést kap e-mail-ben. A megrendelés feldolgozása 24 órán belül megtörténik és ezt követően értesítjük a megrendelőt a szállítás várható időpontjáról és a megrendeléssel felmerült fizetési kötelezettsége összegéről.

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatók:

Alufelni, gumi, autómentő felépítmények, erőátviteli alkatrészek, fék-futómű alkatrészek, kipufogók, lámpák, motorolajok, ülések, toronymerevítők. 

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség kerülhet felszámításra előre egyeztetett esetben!

Minden termékünk ára az éppen aktuálisan érvényben lévő áfát már tartalmazza!

Rendelési információk

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.

Regisztráció nélküli vásárlás csak email útján lehetséges, azonban a könnyebb, gyorsabb és gördülékenyebb vásárlás érdekében kérjük regisztráljon, mindössze az email címet és szállítási adatokat kell megadnia!

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-16 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra (de legkésőbb 72 órán belül).

Cégünk a kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, melyben a velünk kapcsolatba lévő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.

Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon, vagy e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-14 munkanapon (raktárkészlettől és beszállítótól függően) belül. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

 

Rendelés menete

 

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba

2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát, és az árát. Az „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma, ha ez nem történne meg válassza a „kosár frissítése” gombot.

3. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.

4. Megrendelés

5. Szállítási/Számlázási illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni./ A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

 

6. Az adatok megadását követően a " Megrendelés" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. (pl: a készülék, vagy termék színét illetően). A megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget von maga után!!

7. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.

8. A beérkezett megrendelését telefonon minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!

 


 
 

 

 

 

 

 

 

Fizetési feltételek
 

 
Fizetési módok:
* banki előre utalás,
* utánvétel
 
A szállítás költségét a termék ára nem tartalmazza. Az árak bruttó árak, forintban értendők.  A számlát a csomag tartalmazza.


Banki előre utalás, választása esetén a szállítás feltétele a webáruház által meghatározott, a szállítási költséget is magában foglaló teljes összegnek a megjelölt bankszámláján történő jóváírása.Ennek részleteiről kérjük érdeklődjön a vevőszolgálatnál!

 

Bankszámla: 11745035-21001532 Otp Bank, Jazini Bt.

 

Utánvétel esetén, a megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza.

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a csomag kézbesítésekor a csomagolásra vagy tartalma sérülésére vonatkozó jeleket tapasztal, 
akkor azt átvételt követően minél előbb bontsa ki, hogy kiderüljön a termék sérült e. 
 

A termékben szállítási során észlelt sérülés esetén 3 munkanapon belül jegyzőkönyvet kell felvetetni a helyi postán. 
A jegyzőkönyv elkészülése után azt pedig mihamarabb emailben el kell küldeni részünkre. 
Jegyzőkönyv nélkül utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

 

A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számít fel.

 

Házhoz szállítás díjszabása

 

Az utánvételi díj (50.000Ft-ig 500Ft, az felett 1000 Ft) külön kerül felszámításra (Paypal fizetési mód esetén a díj 3%). Ha előre utalással kíván fizetni, vagy pedig nem csomagszállítással kéri a kiszállítást, kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, ahol szívesen tájékoztatjuk az aktuális, választott módoknak megfelelő szállítási díjakról.

Szállítási költség 30 kg-ig : Bruttó  1990 Ft.

  

Házhoz szállítás, információk

Webáruházunk megrendeléseit az MPL teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A szállítás időpontját telefonon vagy e-mailben jelezzük. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

Az át nem vett csomagok 5 napig az Önhöz legközelebbi postafiókban is átvehetők, erről a cég értesítést hagy! Amennyiben a cím helytelen, ez esetben a csomag azonnal visszakerül hozzánk. A helytelen címzés miatti szállítási költséget a megrendelőre terheljük, amennyiben az a megrendelő által lett helytelenül megadva!

 

 

 

 

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

 

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!


 

 

 

A csomag kézbesítése

 
 
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a csomag kézbesítésekor a csomagolásra vagy tartalma sérülésére vonatkozó jeleket tapasztal, azt a futár előtt szíveskedjen kibontani és átvizsgálni.

 A termékben észlelt sérülés esetén kérje a futártól jegyzőkönyv felvételét és azt ne vegye át, az átvétel megtagadását e-mail-ben haladéktalanul jelezze. Jegyzőkönyv nélkül utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

 

A gyári hibás vagy a szállítás során sérült termékeket kicseréljük, azonban egyéb esetekben a termék cseréjére nincs mód. Amennyiben a termékhez nincs garancialevél külön, akkor a számla alapján történik a garanciális ügykezelés. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A meghibásodott terméket közvetlenül webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheti a 5125 Pusztamonostor, Szabadság út 31. címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

 

A megrendelő panasszal élhet a Jász- Nagykun- Szolnok megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőségnél, cím: 5000 Szolnok, Ady Endre u. 35-37., levélcím: 5001 Szolnok, Pf. 218., telefonszám: (56) 513-336

A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért felelősséget nem vállalunk.

 

 

Vonatkozó jogszabály: 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet. a terjedelemre való tekintettel a törvény hatályos állapotát nem jelenítjük meg, elérhető a http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor címen.

 


 

 

 

 Elállás joga


Az áru kézhez vételétől számított 14 napon belül a megrendelőt elállási jog illeti meg, amelyet írásban, postai úton (ajánlottan feladott) vagy elektronikus levélben gyakorolhat. Irásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Az elállási jog vevői indoklás nélkül gyakorolható.

Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik. A vevő a megrendelés és az átvétel között is gyakorolhatja az elállási jogát.

Elállás esetén a vásárolt terméket a vevő haladéktalanul, de legfeljebb 14 napon belül köteles visszajuttatni a telephelyünk címére. (5125 Pusztamonostor, Szabadság u. 31.)

Utánvétellel, illetve portósan feladott csomagokat nem áll módunkban átvenni.

Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A vásárló köteles a terméket eredeti állapotában visszaküldeni, ellenkező esetben ez eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak  és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

Az elállási jog gyakorlásához szükséges adatlap a jelen általános szerződési és felhasználási feltételek mellékletét képezi.

Elállási nyilatkozat letöltése
 
Az elállás közlésével, valamint az áru visszaküldésével felmerült költségek a vásárlót terhelik. A termék utánvéttel, vagy portósan nem küldhető vissza, azt így nem áll módunkban visszavenni.

A termék visszavételét követően a fogyasztó által kifizetett teljes összeget  14 napon belül megtérítjük.

Elállás estén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
 

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog.

Ilyen esetek az alábbiak:

· Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiai mozgások, ingadozásoktól függ.

· Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, illetve gyorsan romló élelmiszerek esetén.

· Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

- Sérült termék esetén nem alkalmazható az elállási jog, ha például a termék a vevőhöz a sérülten érkezett kárjegyzőkönyvet kell felvetetni a szállító céggel.  Hiányos termék esetén sem alkalmazható.

A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.

A jótállással kapcsolatos problémáikkal kapcsolatosan a jelenleg hatályos 45/2014. (II.26)Kormányrendelet ad tájékoztatást.

A teljes kormányrendeletet megtalálja:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

 

  

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatás

 

1.  Kellékszavatosság

Ön a Jazini Bt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérheti a termék kijavítását, kicserélését, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben- a szerződéstől el is állhat.

A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági jogait. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Jazini Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2.  Termékszavatosság

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön a kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági jogát érvényesítheti.  Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatosság igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. A határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3.  Jótállás

 

Hibás teljesítés esetén szerződés 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a Jazini Bt. jótállásra köteles.

A jótállás időtartama eladási ár függvényében:

·         10 000- 100 000 Ft-ig: 1 év

·         100 000- 250 000 Ft-ig: 2 év

·         250 000 Ft felett:          3 év

A jótállási határidő a cikk fogyasztó részére történő átadásával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket a vásárlástól számított 6 hónapon túl helyezi üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja.

Kijavítás esetén a jótállás napja meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amíg a fogyasztó a fogyasztási cikket nem használta.

Bizonyos esetekben a vállalkozás a fogyasztási cikkek cseréjére, ha pedig ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére lesz köteles a következők szerint:

·         ha az első javítás során kiderül, hogy a cikk nem javítható

·         ha a jótállási időtartam alatt a cikk három javítás után ismét meghibásodik

·         ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30 napig nem kerül sor.

A cserére, visszafizetésre 8 napon belül sort kell keríteni.

A fentiek nem vonatkoznak bizonyos fogyasztási cikkekre. Például elektromos roller, kerékpár, motor, autó.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Békéltető testületi eljárás

 

Olyan eljárás, amelynek célja a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy (fogyasztói jogvita) egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügy eldöntése a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésének biztosítása érdekében.

Békéltető testület illetékessége (melyik békéltető testületnél kell megindítania az eljárást a fogyasztónak): az eljárásra az a békéltető testület illetékes, amelynek területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye található. Ha ez külföldön van, az illetékességet a panasszal érintett gazdálkodó szervezet vagy az annak képviseletére hivatott szerv székhelye alapítja meg.

a vállalkozás székhelye szerint

illetékes békéltető testület nevéről és

Jász- Nagykun Szolnok Megyei Békéltető testület

5000 Szolnok

Verseghy park 8. III. emelet 303-304. szoba

Mobil: 20/373 2570     

e-mail : bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Webcím: www.ec.europa.eu

Panaszkezelési Szabályzat

 

A Jazini Bt.  (a továbbiakban: Jazini Bt., vagy Adatkezelő) (székhely: 5125 Pusztamonostor Petőfi u. 22., Panaszügyintézés helye: 5125 Pusztamonostor Szabadság u. 31. Cégjegyzékszám: 16 06 010070, adószám: 22363972216) ügyfelei panaszkezelési igényeinek magas szintű kielégítése és a panaszok hatékony kezelése érdekében az alábbi szabályzatot alakította ki. Jelen szabályzat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete (a „GDPR”) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (az „Infotv.”) alapján készült.

1. ALAPELVEK

A Jazini Bt. kiemelt célja ügyfelei elégedettségének és bizalmának fenntartása, növelése.

A Jazini Bt. ügyfelei panaszait pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás keretében vizsgálja ki. A panaszokra adott válasz részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára és tájékoztatja az ügyfelet, hová fordulhat további panaszával.
 

2. FOGALMAK

Panasz: a Jazini Bt. által forgalmazott termékekkel, illetve a Jazini Bt. tevékenységével, vagy mulasztásával kapcsolatos minden olyan egyedi kérelem vagy bejelentés, amelyben az ügyfél kifogást tesz. 

Nem minősül panasznak, ha az ügyfél általános tájékoztatást igényel, avagy általános kérdést tesz fel.

Ügyfél: A szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. 

Panaszos, vagy Ön: Az a természetes személy Ügyfél, aki a jelen Szabályzat 4. pontjában megadott módon panaszt tett. 

 

3. A SZABÁLYZAT HATÁLYA

Jelen szabályzat hatálya a panaszok bejelentésével kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre és a kapcsolódó adatkezelésre terjed ki.

Jelen szabályzat a panasznak nem minősülő bejelentések kezelésére nem terjed ki.
 

4. A PANASZ BEJELENTÉSÉNEK MÓDJAI

A Panaszosok panaszaikat szóban vagy írásban közölhetik kizárólag az alábbiak szerint.

4.1. SZÓBELI PANASZ

a) személyesen a Jazini Bt. telephelyén (5125 Pusztamonostor Szabadság u. 31), a nyitvatartási idő alatt

Nyitvatartás: hétfő-péntek 8:00-16:00

b) telefonon a Jazini Bt. alábbi telefonszámain, a nyitvatartási idő alatt

 telefonszám: +36 70 415 5510, +36 70 3977368

Nyitvatartás: hétfő-péntek 8:00-16:00

4.2. ÍRÁSBELI PANASZ

a) személyesen vagy érvényes írásbeli meghatalmazással rendelkező más személy által átadott irat útján a Jazini Bt. telephelyén, a nyitvatartási idő alatt

Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.

Telephely: 5125 Pusztamonostor Szabadság u. 31.

Nyitvatartás: hétfő-péntek 8:00-16:00

b) postai úton a Jazini Bt. levelezési címére

Levelezési cím: 5125 Pusztamonostor Szabadság u. 31

c) elektronikus levélben a  info@poolmester.hu emailcímre

 Itt töltheti le a panaszkezelési jegyzőkönyvet:

panaszfelvetelijegyzokonyv.pdf

panaszfelvetelijegyzokonyv.docx

 

5. A PANASZ KIVIZSGÁLÁSA

A panasz kivizsgálása térítésmentes. A panasz kivizsgálása az összes ide vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.

A panasz ügyintézésének nyelve magyar.

A panasszal kapcsolatos döntésekben nem vehet részt a Jazini Bt. olyan alkalmazottja, aki sérelmezett az intézkedésben vagy döntésben részt vett. 

Az írásbeli panaszokat a Jazini Bt. a beérkezését követő 30 (harminc) naptári napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg A panaszt elutasító álláspontját a Jazini Bt. indokolni köteles.

A szóbeli panaszt a Jazini Bt. azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges vagy az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, a Jazini Bt. a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az ügyfélnek átadja.

Telefonon közölt panasz esetén pedig a Jazini Bt. köteles az Ügyfélnek legkésőbb a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény 17/A. § (6) bekezdése szerinti érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni ezen másolati példányt és egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény 17/A. § (6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni, amelynek szabályai a jelen pontban találhatók.

A jegyzőkönyvben a következők kerülnek rögzítésére:

a) az Ügyfél neve;

b) az Ügyfél lakcíme, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;

(c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;

d) az Ügyfél panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az Ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljes körűen kivizsgálásra kerüljön;

e) az Ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;

f) a Jazini Bt.. nyilatkozata az ügyfél panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - az Ügyfél aláírása;

h) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.;

i) a jegyzőkönyv sorszáma.

A panasz elutasítása esetén a Jazini Bt. köteles a Panaszost írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Panaszos, mint fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Jazini Bt. a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről a Jazini Bt. nyilvántartást vezet. A nyilvántartás tartalmazza a panasz leírását; a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését; a panasz benyújtásának időpontját; a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását és kapcsolódó dokumentumokat; elutasítás esetén annak indokát; az intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését; valamint a panaszra adott válasz időpontját.

A Jazini Bt. a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

6. ADATKEZELÉS

6.1 JOGALAP, CÉL, ADATOK KÖRE, IDŐTARTAM

A Jazini Bt., mint adatkezelő (székhely: 5125 Pusztamonostor Petőfi u. 22., email info @ poolmester.hu) a panaszkezelés során a következő adatokat kezeli a panaszkezelés céljából:

a) Ügyfél neve;

b) Ügyfél lakcíme, levelezési címe;

c) Ügyfél telefonszáma;

d) értesítés módja;

e) meghatalmazott útján eljáró Ügyfél esetén a meghatalmazott személy neve, lakcíme, székhelye, telefonszáma; és

f) panaszkezelés során az Ügyfél, vagy meghatalmazottja által megadott, különösen a jegyzőkönyvben szereplő további személyes adatok

Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont) A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény  

Az adatok szolgáltatása részben a Panaszos saját döntésén, részben jogszabályon alapul, ugyanakkor az Ügyfél, illetve meghatalmazottja által megadott adatok megadása mindig önkéntes. Amennyiben a személyes adatokat nem Öntől szerezték meg, akkor az Adatkezelő köteles a személyes adatok forrását és adott esetben azt, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásból származnak-e is megjelölni.

Az Adatkezelő a személyes adatokat azok felvételétől számított 3 (három) évig kezelheti.

6.2 SZEMÉLYES ADATOK A CÍMZETTJEI, ADATFELDOLGOZÓK, KÖZÖS ADATKEZELŐK, ADATTOVÁBBÍTÁSOK

Az Adatkezelőn belül csak a mindenkori ügyvezetésnek, valamint a panaszkezeléssel kapcsolatos releváns munkaköri kötelezettségekkel felhatalmazott személyzetnek van hozzáférése az Ön személyes adataihoz.

Adatkezelő a fenti célok elérése érdekében különféle szolgáltatókat, adatfeldolgozókat, valamint önálló adatkezelőket, mint címzetteket vesz igénybe. Ilyen adatfeldolgozók az adatkezelő könyvelője, könyvvizsgálója; önálló adatkezelők pedig az Adatkezelő részére jogi tanácsadást végző személyek. Az adatfeldolgozókkal és önálló adatkezelőkkel kötött szerződések révén biztosítja Adatkezelő, hogy az adatfeldolgozók és önálló adatkezelők a mindenkori adatvédelmi jogszabályoknak – különös tekintettel a GDPR-ra – megfelelően dolgozzák fel, illetve kezeljék a személyes adatokat, mindig a lehető legmagasabb adatvédelmi és adatbiztonsági szintet biztosítsák.

Az Adatkezelő üzleti döntése következtében az adatfeldolgozók, illetve önálló adatkezelők személye változhat. A mindenkori aktuális adatfeldolgozói, illetve önálló adatkezelői lista tartalmáról az Ön kérésére az Adatkezelő közvetlenül tájékoztatja Önt. Kérjük, hogy ezt információs önrendelkezési és személyes adatai védelméhez való jogai érvényesíthetősége érdekében folyamatosan figyelje.

Továbbá a jogilag megengedhető mértékig továbbíthatjuk az Ön személyes adatait a nemzeti hatóságoknak (pl. fogyasztóvédelmi hatóság, békéltető testületek) vagy bíróságoknak, hogy teljesítsük a jogi kötelezettségeket vagy ha az Adatkezelő érdekében ez szükséges.

Az Adatkezelő nem végez adattovábbítást az Európai Gazdasági Térségen (EGK) kívülre, valamint közös adatkezelést sem végez.

6.3 ÜGYFELEK, MINT ÉRINTETTEK JOGAI

A jogi előfeltétek függvényében, amelynek alkalmazhatóságát az egyedi esetben kell megvizsgálni, Önnek joga van tájékoztatást kapni a személyes adatairól és hozzáféréshez való jogát gyakorolni, továbbá kérni a személyes adatai helyesbítését vagy törlését vagy a kezelés korlátozását vagy tiltakozhat bármely fent leírt adatkezelés ellen és, hogy személyes adatait tagolt, széles körben használt és géppel olvasható formátumban megkapja (adathordozhatóság).

Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a GDPR 15–22. cikk szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt. Amennyiben Ön elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha Ön azt másként kéri. A tájékoztatás ingyenes, ha Ön az adott naptári évben azonos területre vonatkozó tájékoztatási kérelmet az Adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Amennyiben már volt ilyen tájékoztatási kérelem, akkor az Adatkezelő költségtérítést állapít meg.

Ön a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panaszával a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH, 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11, 1363 Budapest, Pf.: 9., ugyfelszolgalat@naih.hu) fordulhat, továbbá a személyes adatainak kezelésével, védelmével kapcsolatos jogainak megsértése esetén a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat (birosag.hu), illetve kártérítést követelhet.

6.4 TITOKTARTÁS, ADATBIZTONSÁG

Az ügyvezetésünk, minden egyes munkavállalónk, valamint a harmadik személy szolgáltatók személyzetének tagjai, akiknek hozzáférésük van és/vagy személyes adatot kezelnek kötelesek ezeket az adatokat bizalmasan kezelni. Minden adatot szigorúan bizalmasan kell kezelni és tárolni a vonatkozó jogszabályi rendelkezések (különösen a GDPR) alapján.

Az Adatkezelő minden tőle elvárható intézkedést megtesz a személyes adatok biztonsága érdekében, gondoskodik azok megfelelő szintű védelméről különösen a hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés, megsemmisítés, vagy véletlen megsemmisítés és sérülés, illetve az alkalmazott technika megváltozásából eredő hozzáférhetetlenné válás ellen. Az adatok biztonságáról az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel gondoskodik.

6.5 LÉPJEN KAPCSOLATBA VELÜNK

Ez egy tájékoztató csupán és az Ön részéről cselekmény nem szükséges. Amennyiben bármely kérése, kérdése, megjegyzése vagy javaslata lenne a jelen panaszkezelési szabályzatban foglalt adatkezelési tájékoztatóval vagy adatvédelmi gyakorlatunkkal kapcsolatosan, vagy bármely jogát gyakorolná, kérjük lépjen kapcsolatba velünk az alábbi email címen:info@poolmester.hu emailcímen.


7. JOGORVOSLAT

A panasz teljes vagy részleges elutasítása, a panasz érdemi elbírálásának hiánya, avagy a panasz kivizsgálására előírt 30 (harminc) naptári napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a Panaszos a következő testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:

a) a területileg illetékes Békéltető Testületek

Fogyasztói jogvita esetén a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő Panaszos a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltető testület eljárásának alapvető célja és funkciója a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, amennyiben ha ez nem lehetséges, a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítése érdekében az ügy eldöntése.

Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg

Az eljárás megindítására a fogyasztónak minősülő Panaszosnak a lakóhelye szerint illetékes megyei kereskedelmi kamara mellett működő Békéltető Testület elérhetőségein kell eljárást kezdeményeznie. A megyei szervezetek listáját elérheti többek között a https://www.bekeltetes.hu oldalon, vagy a székhelyünkön lévő üzletben.

A Jazini Bt. székhelye szerinti békéltető testület:

Jász- Nagykun Szolnok Megyei Békéltető testület

5000 Szolnok

Verseghy park 8. III. emelet 303-304. szoba

Mobil: 20/373 2570     

e-mail : bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Webcím: www.ec.europa.eu

b) Az Ügyfélnek lehetősége van bírósághoz fordulni, amennyiben a békéltetés nem hozott számára megfelelő eredményt.

c) A Panaszos, mint fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A Panaszos, mint fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.

 

8. ODR LINK

Az online vitarendezési platform is rendelkezésre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is: info@poolmester.hu. Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.


ODR link:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.ho